Parkeeroplossing voor hotel Mercure Antwerp City
Mercure Antwerp City South maakt deel uit van de Accor-groep. Accor is een van 's werelds toonaangevende hotelbedrijven en exploiteert een breed scala aan hotelmerken, waaronder Mercure, Novotel, Ibis en vele anderen.
Ze willen de extra druk rond hun parkeergebeuren wegnemen en kiezen voor een geautomatiseerde oplossing.
Reservatie
Wij hebben ervoor gezorgd dat het online reservatiesysteem van het hotel gekoppeld werd aan het parkeersysteem.
Na reservatie kan de bezoeker de parking zorgeloos in- en uitrijden gedurende de volledige reservatieperiode.
Als de reservatieperiode is verlopen, kan de gebruiker bij het uitchecken, de parkeerkost betalen. Na betaling kan de bezoeker gedurende een beperkte tijd de parking uitrijden.
Het personeel moet niet meer opzoeken hoelang de parkeersessie duurde. Onze parkeeroplossing berekent dit bedrag volledig automatisch.
Indien de bezoeker beslist om de wagen langer te laten staan, dan kan dit en kunnen zij de parking uitrijden nadat aan de uitrij-kiosk de verstreken parkeertijd is betaald.
De betaling gebeurd cashless via een betaalterminal die de gangbare debit- en credit kaarten aanvaardt.
Speedgate
De toegang tot de ondergrondse parking gebeurde via een sectionaal poort. Deze poort werd heel intensief gebruikt door het personeel, hotelgasten en personen die de meeting- en eventruimtes hadden gereserveerd.
Gezien dergelijke poorten niet geschikt zijn voor heel intensief gebruik, hebben we een speedgate voorzien voor het in – en uitrijden en de sectionaalpoort verwijderd.
Een speedgate biedt tevens een verhoogde veiligheid tot de toegang van de parking.
Nummerplaatherkenning
Gebruikers van de parking dienen zich vooraf te registeren in het online bookingsplatform waar zij hun nummerplaat dienen in te geven.
Om de parking in- en uit te rijden zijn nummerplaatherkenningscamera’s geplaatst. Deze zijn in een antivandaalbestendige kolom ingebouwd.
Het parkeersysteem is gekoppeld met het bookingsplatform waardoor de gebruikers zorgeloos via de nummerplaatherkenningscamera’s de parkeergelegenheid kunnen gebruiken.
Intercom
Aan de inrit- en uitrit zijn bedieningsterminals geplaats met een intercom, die is gekoppeld aan de telefooncentrale van het hotel. De intercom is een bijkomende dienstverlening naar de klanten.
Betaalterminal
Aan de uitrit is, naast een intercom, nog een betaalterminal ingebouwd. Indien nodig kan de parkinggebruiker alsnog betalen voor zijn extra verstreken parkeertijd
Software
De parkeerautomatisatie werkt met slimme software die gekoppeld is via REST API met moderne hardware apparatuur. De geboden software oplossing is een hybride cloud oplossing.
Meer informatie over deze parkeeroplossing?
We helpen je graag verder.
PS. Uw gegevens zijn veilig bij ons, we gebruiken ze enkel voor het beantwoorden van uw vraag.